Focení produktů do reklamy, katalogů, na weby i e-shopy

Produktová fotografie má spousty možností i úskalí

Zakázky na focení různých produktů dostáváme poměrně často. Pokaždé se samozřejmě jedná o něco jiného. Tedy i o různé techniky svícení, stínění a focení produktů.

Co mají všechny zakázky společné?
  • fotografie musí být nejvíce věrná skutečnosti
  • nesmí docházet ke zkreslení barev, barvy musí odpovídat skutečnosti
  • nesmí nedocházet k deformaci perspektivy produktu
  • produkt musí být dostatečně vyostřen v celé své velikosti

Každý druh produktů se svítí a fotí jinak, ať už se jedná o nápoje ve skleněných lahvích, svítidla, sklo, šperky nebo sady na výrobu umělých dekorativních květin. Právě tato zakázka nás přiměla k tomu napsat tento příspěvek. Majitelka e-shopu Beauty Flowers se na nás obrátila s tím, že zatím se nikomu nepovedlo správně barevně nafotit její produkty, což považuje za důležité.

Kalibrovat fotoaparát (vyvážení barev, tzv. white balance) je pro nás samozřejmost

Kalibrujeme fotoaparát na skutečné světelné podmínky při každé zakázce. Úprava barevnosti v sebelépe kalibrovaném monitoru v postprodukci je samozřejmě pouhý nepřesný odhad…

Důležitá je rovněž citlivá práce s měkkým a tvrdým světlem, se stíny a různou intenzitou jednotlivých studiových záblesků. Ne vždy je vhodné, aby svítily stejnou intenzitou a měly stejný charakter, nebo i úhel světla.

Důležité je často umění vkusného aranžování skupin produktů. Samostatná kapitola je pak focení image produktových fotografií, kterou dopředu plánujeme a konzultujeme s klientem.

Je zapotřebí si uvědomit, že následné postprodukční zpracování fotografií je pracná záležitost. Každé fotografii věnujeme v postprodukci náležitou pozornost. Přesto je důležité, aby byla příprava na focení pečlivá a aby se tzv. surová fotka co nejméně upravovala. Však také první fotografie nevznikne za deset minut…