I mobilem se dá udělat dobrá fotka, když to umíte třeba s kompozicí

Mobilní fotoaparáty se v posledních letech neuvěřitelně vyvinuly a s trochou znalostí kompozice a techniky je možné s nimi dosáhnout úžasných výsledků.

Zde je několik tipů, jak s mobilem fotit lépe:

Kompozice (uspořádání focených objektů na fotografii)

  • Pravidlo třetin: Rozdělte snímek imaginárními liniemi na třetiny, jak horizontálně, tak vertikálně. Umístěte hlavní motiv do průsečíků těchto linií.
  • Vedení linií: Využijte linie v kompozici k tomu, abyste vedli oko pozorovatele k hlavnímu motivu.
  • Symetrie: Zajímavé snímky lze dosáhnout i s využitím symetrie v kompozici.
  • Minimalismus: Někdy méně znamená více. Zkuste se zbavit rušivých elementů v záběru a soustředit se na to podstatné.

Mnoho dalších rad jak pracovat s kompozicí, včetně vzorových fotografií najdete v našem Ebooku ZDE

Technika

  • Světlo: Dobré světlo je základem každé fotografie. Využijte přirozené světlo, pokud je to možné.
  • Zaostření: Klepnutím na displej zaostřete na hlavní motiv.
  • Stabilita: Držte telefon pevně v ruce, abyste se vyvarovali rozmazaných snímků.
  • Čistota objektivu: Před focením otřete objektiv fotoaparátu, abyste se zbavili otisků prstů a nečistot.

Další tipy

  • Nebojte se experimentovat: Zkoušejte různé úhly, kompozice a nastavení.
  • Využijte fotoaparátové režimy: Většina mobilních telefonů nabízí různé režimy pro focení, jako je portrétní režim, noční režim nebo makro režim.
  • Upravte fotky: Po vyfocení fotky můžete upravit v editoru fotografií, abyste vylepšili barvy, kontrast a další parametry.

Chcete se naučit fotit mobilem rychleji a předejít zdlouhavé metodě „pokus, omyl“? Pak využijte některý z našich kurzů focení… 

Přejeme dobré světlo a mnoho skvělých fotografií.